| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Temel Tasarım | GİT107 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 8,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze Eğitim |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Hüseyin BARAN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Zehra Seda BOZTUNALI (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğrencinin yaratıcı gücünü kullanarak gözlem, izlenim ve duygularını sanat yoluyla ifade edebilme başarısını sağlatılır. Görsel tasarım ilkelerini kavratarak estetik eğitimi verilir. |
| Dersin İçeriği | Öğrenciye sanat eğitiminin temel ilke, kavram ve yöntemlerini kazandırılır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Temel tasarım ilke ve prensiplerini tanır |
| 2 | Temel tasarım ilke ve prensiplerini uygular |
| 3 | Temel Tasarım ile ilgili profesyonel çalışma süreç ve aşamalarını tanır |
| 4 | Temel Tasarım ile ilgili profesyonel çalışma süreç ve aşamalarını uygular |
| 5 | Tasarım ile güncel teknoloji, içerik ve ürünün gerçeğe dönüşümü arasındaki ilişkileri fark edebilir |
| 6 | Planlı, disiplinli çalışır |
| 7 | Uyum içinde takım çalışması gerçekleştirir |
| 8 | Yeniliğe açık, özgün ve uygulanabilir kumaş tasarlayabilir |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Temel tasarım ana öğe ve ilkelerinden bahsedilmesi, dersin tanımı, kullanılacak gerekli malzemelerin dökümü ve dersin disiplini ile ilgili genel açıklamalar. | |
| 2. Hafta | Çizgi, çizgi türleri, çizgi elemanı üzerinden değer kavramı (ince-kalın / açık-koyu) yön, kavram, yaratıcı çizgisel çalışmalar, çizgi ile hacim anlatımı (üç boyutluluk). Çizgisel çeşitlilik birliktelikleri. | |
| 3. Hafta | Çizgi, çizgi türleri, çizgi elemanı üzerinden değer kavramı (ince-kalın / açık-koyu) yön, kavram, yaratıcı çizgisel çalışmalar, çizgi ile hacim anlatımı (üç boyutluluk). Çizgisel çeşitlilik birliktelikleri. | |
| 4. Hafta | Işığın tarifi, leke ve lekenin anlatımı (kurşun kalem değerleriyle nötr-gri çubuğu). ışık-gölge / açık-koyu tanımlamaları. Temel geometrik formlar üzerinde lekesel tercihlerle, ışık kaynağı konumuna göre üç boyutlu anlatım etkileri. | |
| 5. Hafta | Işığın tarifi, leke ve lekenin anlatımı (kurşun kalem değerleriyle nötr-gri çubuğu). ışık-gölge / açık-koyu tanımlamaları. Temel geometrik formlar üzerinde lekesel tercihlerle, ışık kaynağı konumuna göre üç boyutlu anlatım etkileri. | |
| 6. Hafta | Doku, dokunun tanımı, doku çeşitlemeleri. Strüktür ve tekstür kavramı farklılıkları. Çeşitli doku araştırmaları ve çalışmaları. Doku ile biçim, form ilişkilerinin anlatımı. Elimizdeki malzemelerle doku etkileri yaratmak, görsel anlatımda nokta değerleri. | |
| 7. Hafta | Doku, dokunun tanımı, doku çeşitlemeleri. Strüktür ve tekstür kavramı farklılıkları. Çeşitli doku araştırmaları ve çalışmaları. Doku ile biçim, form ilişkilerinin anlatımı. Elimizdeki malzemelerle doku etkileri yaratmak, görsel anlatımda nokta değerleri. | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Çizgi, leke, dokunun kompozisyon fikriyle, birlikte kullanımı. iki boyutlu ve üç boyutlu hacim etkilerinin perspektif fikri çerçevesinde oluşumu. | |
| 10. Hafta | Temel tasarlamada kullanılan terimlerin genel bir değerlendirilmesi. Kurallı-kuralsız / statik-dinamik), görsel denge ve görsel ritm, boşluk-doluluk oranları, şekil-zemin ilişkileri, bütünlük, devamlılık-süreklilik, zıtlık, egemenlik vb. proje üretmek. | |
| 11. Hafta | Temel tasarlamada kullanılan terimlerin genel bir değerlendirilmesi. | |
| 12. Hafta | Kurallı-Kuralsız / Statik-Dinamik, Görsel Denge | |
| 13. Hafta | Serbest çalışmalar. | |
| 14. Hafta | Bilinen sanat akımları içinde temel sanat eğitimi bilgi ve deneyimlerinin irdelenmesi. Notan çalışmaları. |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. | ✔ | |||||
| 2 | İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. | ✔ | |||||
| 3 | Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 4 | Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. | ✔ | |||||
| 5 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | ✔ | |||||
| 6 | İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | ✔ | |||||
| 7 | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | ✔ | |||||
| 8 | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | ✔ | |||||
| 9 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ✔ | |||||
| 10 | Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. | ✔ | |||||
| 11 | İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | ✔ | |||||
| 12 | İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. | ✔ | |||||
| 13 | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 14 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | ✔ | |||||
| 15 | Duyusal algıyı somutlaştırır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY12 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY14 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY15 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Zehra Seda BOZTUNALI | Vize | 40,00 | |
| Dr. Öğr. Üyesi Zehra Seda BOZTUNALI | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||