Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Orman Botaniği ORU100 2. Yarıyıl 2 + 1 3,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Nihan KOÇER
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Açık tohumlu (Gymnospermae) ve Kapalı tohumlu (Angiospermae) taksonlarını, özellikle de ülkemizdeki asli orman ağacı türlerini tanıtmak; yayılış alanlarını, ekolojik isteklerini ve kullanım alanlarını betimlemektir.
Dersin İçeriği Bitkiler Alemi, Bitkilerin sınıflandırılması, (Raunkiaer) / Raunkiaer Sisteminin uygulaması, Genel Bilgiler, Kök, gövde, sürgün, kabuk, tomurcuk, yaprak,çiçek, tohum, meyve, Nomenklatür, Angio spermae- Gymnospermae farkları/ Ağaç Morfolojisi Uygulaması (Kök, gövde, sürgün, kabuk, tomurcuk, yaprak,çiçek, tohum, meyve), Gymnospermae-Cycas, Ginkgo, Taxus, Cephalotaxus, Araucaria / İşlenen taksonların uygulaması, Abies, Keteleria, Tsuga, Pseudotsuga, Picea, Larix, Cedrus / İşlenen taksonların uygulaması, Pinus (Haploxylon Çamlar ve Diploxylon Çamlar)/ İşlenen taksonların uygulaması, Pseudolarix, Metasequoia, Cunninghamia, Sequoia, Sequoiadendron, Cryptomeria, Taxodium/İşlenen taksonların uygulaması, Thujopsis, Calocedrus, Thuja, Platycladus, Cupressus, Chamaecyparis, Arceuthos/ İşlenen taksonların uygulaması, Juniperus, Ephedra, Welwitschia, Gnetum /İşlenen taksonların uygulaması, Angiospermae- Magnolia, Liriodendron, Laurus, Berberis, Mahonia, Platanus, Liquidambar, Ulmus, Celtis, Zelkova /İşlenen taksonların uygulaması, Morus, Maclura, Ficus, Juglans, Pterocarya, Carya /İşlenen taksonların uygulaması, Betula, Alnus, Carpinus, Ostrya, Corylus, Castanea, Fagus /İşlenen taksonların uygulaması, Quercus /İşlenen taksonların uygulaması, Casuarina, Tilia, Cistus, Tamarix, Salix, Populus /İşlenen taksonların uygulaması, Rhododendron, Erica, Arbutus, Vaccinium, Rosaceae, Leguminosaceae /İşlenen taksonların uygulaması, Buxus, Rhamnus, Acer, Pistachia, Rhus, Ailanthus, Fraxinus, Catalpa, Sambucus / İşlenen taksonların uygulaması.
Ders Öğrenme Kazanımları
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Bitkiler Alemi, Bitkilerin sınıflandırılması, (Raunkiaer) / Raunkiaer Sisteminin uygulaması, Genel Bilgiler, Kök, gövde, sürgün, kabuk, tomurcuk, yaprak,çiçek, tohum, meyve, Nomenklatür, Angio spermae- Gymnospermae farkları/ Ağaç Morfolojisi Uygulaması (Kök, gövde, sürgün, kabuk, tomurcuk, yaprak,çiçek, tohum, meyve)
2. Hafta Gymnospermae-Cycas, Ginkgo, Taxus, Cephalotaxus, Araucaria / İşlenen taksonların uygulaması
3. Hafta Abies, Keteleria, Tsuga, Pseudotsuga, Picea, Larix, Cedrus / İşlenen taksonların uygulaması
4. Hafta Pinus (Haploxylon Çamlar ve Diploxylon Çamlar)/ İşlenen taksonların uygulaması
5. Hafta Pseudolarix, Metasequoia, Cunninghamia, Sequoia, Sequoiadendron, Cryptomeria, Taxodium/İşlenen taksonların uygulaması
6. Hafta Thujopsis, Calocedrus, Thuja, Platycladus, Cupressus, Chamaecyparis, Arceuthos/ İşlenen taksonların uygulaması
7. Hafta Juniperus, Ephedra, Welwitschia, Gnetum /İşlenen taksonların uygulaması
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Angiospermae- Magnolia, Liriodendron, Laurus, Berberis, Mahonia, Platanus, Liquidambar, Ulmus, Celtis, Zelkova /İşlenen taksonların uygulaması
10. Hafta Morus, Maclura, Ficus, Juglans, Pterocarya, Carya /İşlenen taksonların uygulaması
11. Hafta Betula, Alnus, Carpinus, Ostrya, Corylus, Castanea, Fagus /İşlenen taksonların uygulaması
12. Hafta Quercus /İşlenen taksonların uygulaması
13. Hafta Casuarina, Tilia, Cistus, Tamarix, Salix, Populus /İşlenen taksonların uygulaması
14. Hafta Rhododendron, Erica, Arbutus, Vaccinium, Rosaceae, Leguminosaceae /İşlenen taksonların uygulaması, Buxus, Rhamnus, Acer, Pistachia, Rhus, Ailanthus, Fraxinus, Catalpa, Sambucus / İşlenen taksonların uygulaması
Kaynaklar
1. Tohumlu Bitkiler Odunsu Taksonlar , Rahim ANŞİN,1997, TRABZON 2. Dendroloji Ders Kitabı 1 GYMNOSPERMAE, Prof. Dr. Faik YALTIRIK,1993, İSTANBUL 3. Dendroloji-I, Metin SARIBAŞ, 2008, BARTIN 4. Dendroloji Ders Kitabı 2 ANGIOSPERMAE, Prof. Dr. Faik YALTIRIK,1993, İSTANBUL1. www. pinetum.org 2. www.cycas.org 3. www.conifer.org 4. www.gymnospermae.org
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi Ölçme Yöntemi
PY1 5 -
PY2 5 -
PY3 5 -
PY4 1 -
PY5 1 -
PY6 1 -
PY7 1 -
PY8 1 -
PY9 3 -
PY10 1 -
PY11 4 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 2 10 20
Final 1 1 1
Sınıf İçi Etkinlik 14 3 42
Toplam İş Yükü 64
Dersin AKTS Kredisi 3,0