Düzce Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde 17/03/2006 tarihinde kurulmuştur. Elektrik Eğitimi Anabilim Dalı, daha önce Abant İzzet Baysal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, bünyesinde yer almakta iken anabilim dalındaki öğrencilerin kayıtlarının Düzce Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Elektrik Eğitimi anabilim dalı bünyesine nakil yapılması ile, eğitimine 2007-2008 Eğitim-Öğretim yılı Güz döneminde başlamıştır.
Öğrencilerimiz 4 yarıyıl sonunda toplam 120 AKTS kredisiyle mezun olacaktır. Dersler teorik, uygulamalı ve seçmeli olup, yüksek lisans tez çalışmasına yönelik dersler verilmektedir.
Programın hedefi, kazandığı bilgiyi toplumsal ve endüstriyel faydaya dönüştürerek elektrik bilimini üretici ve sürükleyici bir güç haline getiren ve küresel alandaki gelişmeleri izleyebilen ve rekabet cesaretine sahip nitelikte insan gücü yetiştirmektir.
MİSYON
Elektrik Eğitimi Anabilim Dalının Misyonu; Elektrik teknolojileri alanında ve bu alanla illgili endüstriyel uygulamalarda araştırma, geliştirme, problemlere çözüm üretme, yeni tasarım ve projeler geliştirebilme bilgi, beceri ve özgüvenine sahip nitelikli bireyler yetiştirmektir.
VİZYON
Bu program, “akademik ve uygulamalı teknik bilimlerde mükemmellik, endüstriyel gelişmeleri takip etme ve işbirliğinde bulunma, etik değerlere bağlılık, üretkenlik, liyakat, yaratıcılık, takım bilinci ve katılımcılık, doğruluk ve dürüstlük” değerleri çerçevesinde misyonunu gerçekleştirmeyi amaçlar.
Temel Elektrik bilgilerine haiz Elektrik Eğitimi Anabilim Dalında uzmanlaştırarak ulusal ve uluslararası piyasada tercih edilen nitelikte insan gücü yetiştirmek. Öğrenci, danışman öğretim üyesinin gözetiminde ilgili bilim dalına ait seçmeli derslere kayıtlanır ve yine danışman öğretim üyesi gözetiminde tez çalışmasını tamamlar.
No | Program Yeterlilikleri |
---|---|
1 | Elektrik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi |
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi |
3 | Elektrik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi |
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi |
5 | Elektrikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi |
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi |
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri |
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi |
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi |
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği |
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi |
12 | Elektrik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ-PROGRAM YETERLİLİKLERİ-TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ İLİŞKİSİ
Temel Alan Yeterlilikleri (Eğitim Bilimleri Alanı) |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ, 7. Düzey, Yüksek Lisans Eğitimi) |
||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
BİLGİ |
1- Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir |
X X |
|
X X |
X X |
|
|
|
X X |
X X |
X X |
|
|
|
BİLGİ |
|||
2- Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. |
|
|
|
X X |
X X |
|
|
X X |
|
|
|
|
||||||
BECERİLER |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
X X |
X X |
X X |
|
|
X X |
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
|||
2- Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. |
X X |
|
|
X X |
|
|
X X |
|
|
|
|
X X |
|
|||||
3- Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. |
|
|
X X |
X X |
|
|
X X |
|
|
|
|
|
|
|||||
YETKİNLİKLER |
|
1- Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. |
X X |
|
X X |
|
X X |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bağımsız alışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
YETKİNLİKLER |
|
2- Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
|
|
X X |
X X |
|
X X |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
3- Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. |
|
|
|
|
|
|
|
X X |
|
|
|
|
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ-PROGRAM YETERLİLİKLERİ-TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ İLİŞKİSİ (Devam)
Temel Alan Yeterlilikleri (Eğitim Bilimleri Alanı) |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ, 7. Düzey, Yüksek Lisans Eğitimi) |
|||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
||||||
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
1- Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. |
|
|
X X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
Öğrenme Yetkinliği |
YETKİNLİKLER |
2- Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X X |
|
||||
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1- Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X X |
|
|
|
1. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
YETKİNLİKLER |
2- Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. |
X X |
|
|
|
|
|
|
X X |
|
|
X X |
X X |
2. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
X X |
|
|
|
3. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
||||
4- Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
X X |
|
|
|
4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
||||
5- Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
|
|
|
|
X
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik
|
1- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X X |
|
X X |
1. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
Alana Özgü Yetkinlik |
YETKİNLİKLER
|
2- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X X |
|
|
2. Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
||||
3- Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
|
|
|
X X |
|
|
|
X X |
|
|
|
|
3. Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
||||
4- Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X
|
|
|
|
|
|
|
||
5- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir |
X
|
|
|
X
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları, İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.