Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Orman Botaniği | ORU100 | 2. Yarıyıl | 2 + 1 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Nihan KOÇER |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Nihan KOÇER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Açık tohumlu (Gymnospermae) ve Kapalı tohumlu (Angiospermae) taksonlarını, özellikle de ülkemizdeki asli orman ağacı türlerini tanıtmak; yayılış alanlarını, ekolojik isteklerini ve kullanım alanlarını betimlemektir. |
Dersin İçeriği | Bitkiler Alemi, Bitkilerin sınıflandırılması, (Raunkiaer) / Raunkiaer Sisteminin uygulaması, Genel Bilgiler, Kök, gövde, sürgün, kabuk, tomurcuk, yaprak,çiçek, tohum, meyve, Nomenklatür, Angio spermae- Gymnospermae farkları/ Ağaç Morfolojisi Uygulaması (Kök, gövde, sürgün, kabuk, tomurcuk, yaprak,çiçek, tohum, meyve), Gymnospermae-Cycas, Ginkgo, Taxus, Cephalotaxus, Araucaria / İşlenen taksonların uygulaması, Abies, Keteleria, Tsuga, Pseudotsuga, Picea, Larix, Cedrus / İşlenen taksonların uygulaması, Pinus (Haploxylon Çamlar ve Diploxylon Çamlar)/ İşlenen taksonların uygulaması, Pseudolarix, Metasequoia, Cunninghamia, Sequoia, Sequoiadendron, Cryptomeria, Taxodium/İşlenen taksonların uygulaması, Thujopsis, Calocedrus, Thuja, Platycladus, Cupressus, Chamaecyparis, Arceuthos/ İşlenen taksonların uygulaması, Juniperus, Ephedra, Welwitschia, Gnetum /İşlenen taksonların uygulaması, Angiospermae- Magnolia, Liriodendron, Laurus, Berberis, Mahonia, Platanus, Liquidambar, Ulmus, Celtis, Zelkova /İşlenen taksonların uygulaması, Morus, Maclura, Ficus, Juglans, Pterocarya, Carya /İşlenen taksonların uygulaması, Betula, Alnus, Carpinus, Ostrya, Corylus, Castanea, Fagus /İşlenen taksonların uygulaması, Quercus /İşlenen taksonların uygulaması, Casuarina, Tilia, Cistus, Tamarix, Salix, Populus /İşlenen taksonların uygulaması, Rhododendron, Erica, Arbutus, Vaccinium, Rosaceae, Leguminosaceae /İşlenen taksonların uygulaması, Buxus, Rhamnus, Acer, Pistachia, Rhus, Ailanthus, Fraxinus, Catalpa, Sambucus / İşlenen taksonların uygulaması. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Bitkilerin dış morfolojik özellikleri, yayılış alanları, yetişme ortamları ve ekolojik istekleri konularında bilgi sahibi olma - Bitkilerin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olma - Ülkemizde doğal olarak yetişen ve park ve bahçelerde dikilmiş egzotik açık tohumlu ve kapalı tohumlu bitkileri tanıyabilme - Gymnospermae ve Angiospermae orman ağaçlarını tanıyabilme - Öğrenilen bitkiler arasındaki dış morfolojik farkları karşılaştırarak ayırt edebilme - Öğrenci ve çalışma arkadaşları ile ortak çalışmalar gerçekleştirebilme yetkinliği - Ders kapsamında kazandığı bilgi ve beceriyi uygulamada etkin bir şekilde kullanabilme yetkinliği |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Bitkiler Alemi, Bitkilerin sınıflandırılması, (Raunkiaer) / Raunkiaer Sisteminin uygulaması, Genel Bilgiler, Kök, gövde, sürgün, kabuk, tomurcuk, yaprak,çiçek, tohum, meyve, Nomenklatür, Angio spermae- Gymnospermae farkları/ Ağaç Morfolojisi Uygulaması (Kök, gövde, sürgün, kabuk, tomurcuk, yaprak,çiçek, tohum, meyve) | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum |
2. Hafta | Gymnospermae-Cycas, Ginkgo, Taxus, Cephalotaxus, Araucaria / İşlenen taksonların uygulaması | Arazi Çalışması Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
3. Hafta | Abies, Keteleria, Tsuga, Pseudotsuga, Picea, Larix, Cedrus / İşlenen taksonların uygulaması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati |
4. Hafta | Pinus (Haploxylon Çamlar ve Diploxylon Çamlar)/ İşlenen taksonların uygulaması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım |
5. Hafta | Pseudolarix, Metasequoia, Cunninghamia, Sequoia, Sequoiadendron, Cryptomeria, Taxodium/İşlenen taksonların uygulaması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Arazi Çalışması Görsel Sunum Ders Saati Uygulama |
6. Hafta | Thujopsis, Calocedrus, Thuja, Platycladus, Cupressus, Chamaecyparis, Arceuthos/ İşlenen taksonların uygulaması | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum |
7. Hafta | Juniperus, Ephedra, Welwitschia, Gnetum /İşlenen taksonların uygulaması | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Arazi Çalışması Uygulama Görsel Sunum |
8. Hafta | Ara Sınav | Ders Saati |
9. Hafta | Angiospermae- Magnolia, Liriodendron, Laurus, Berberis, Mahonia, Platanus, Liquidambar, Ulmus, Celtis, Zelkova /İşlenen taksonların uygulaması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Ders Saati |
10. Hafta | Morus, Maclura, Ficus, Juglans, Pterocarya, Carya /İşlenen taksonların uygulaması | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Uygulama Arazi Çalışması Görsel Sunum |
11. Hafta | Betula, Alnus, Carpinus, Ostrya, Corylus, Castanea, Fagus /İşlenen taksonların uygulaması | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım |
12. Hafta | Quercus /İşlenen taksonların uygulaması | Arazi Çalışması Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum |
13. Hafta | Casuarina, Tilia, Cistus, Tamarix, Salix, Populus /İşlenen taksonların uygulaması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati |
14. Hafta | Rhododendron, Erica, Arbutus, Vaccinium, Rosaceae, Leguminosaceae /İşlenen taksonların uygulaması, Buxus, Rhamnus, Acer, Pistachia, Rhus, Ailanthus, Fraxinus, Catalpa, Sambucus / İşlenen taksonların uygulaması | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Arazi Çalışması Uygulama |
1. Tohumlu Bitkiler Odunsu Taksonlar , Rahim ANŞİN,1997, TRABZON 2. Dendroloji Ders Kitabı 1 GYMNOSPERMAE, Prof. Dr. Faik YALTIRIK,1993, İSTANBUL 3. Dendroloji-I, Metin SARIBAŞ, 2008, BARTIN 4. Dendroloji Ders Kitabı 2 ANGIOSPERMAE, Prof. Dr. Faik YALTIRIK,1993, İSTANBUL1. www. pinetum.org 2. www.cycas.org 3. www.conifer.org 4. www.gymnospermae.org |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40,60 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40,60 |
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40,60 |
PY4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 40,60 |
PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 40,60 |
PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 40,60 |
PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 40,60 |
PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 40,60 |
PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 40,60 |
PY11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Araştırma | 10 | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |