Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocukluk Eğitiminde Sanat ve Yaratıcılık | OÖÖ 522 | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin yaratıcı düşünceye sahip olmaları için gerekli teknikleri öğrenebilmelerini ve kullanabilmelerini, Çocuklarda gelişimlerine göre yaratıcılığın gelişimini, Öğrendikleri yaratıcı düşünce tekniklerini çocukla iletişim kurmaları ve çocuklarla yapacakları uygulamalar sırasında kullanabilmelerini, Çocukların çizimle ilgili gelişimsel aşamalarını öğrenmek ve sanat aracılığı ile hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını sergileyebileceklerini öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Dersi alan öğrenciler; yaratıcılığın tanımı, yaratıcılığın kuramsal temelleri, yaratıcılıkta zihinsel süreçler, okul öncesinde yaratıcılık ve sanatsal gelişimde ailenin rolü, okul öncesinde görsel sanat eğitimi, okul öncesinde sanatsal gelişim, okul öncesinde sanat eğitiminin diğer alanlarla bütünleştirilmesi, okul öncesinde mimari tasarım eğitimi ve müzeler, yaratıcılık ve sanat çalışmalarında çocukla iletişim, farklı eğitim yaklaşım ve modellerinde yaratıcılık, yaratıcılığa dayalı eğitim programları uygulama, sanatsal yaratıcılığa dayalı uygulamalar, yaratıcılığı destekleyici oyunlar, yaratıcılığın ölçülmesi ve sanatsal ürünlerin değerlendirilmesi konuları hakkında bilgi sahibi olurlar. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Erken çocuklukta sanat eğitiminin önemini açıklayabilecek - Erken çocukluk döneminde sanat eğitiminde pedagojik ve yöntemsel yaklaşımı destekleyen okulları tanımlayabilecek - Erken çocukluk döneminde, sanat eğitiminde renk ve rengin çocuğun üzerindeki duygusal etkilerini açıklayabilecek - Erken çocukluk döneminde, sanat eğitiminde anne baba tutumunun ve öğretmen tutumunun nasıl olması gerektiği hakkında bilgi verebilecek - Çocukların sanatsal gelişim teorilerine ilişkin yorum yapabilecek - Okul öncesinde çocuğun sanatsal gelişim basamaklarını açıklayabilecek ve yorum yapabilecek - Çocuğun yaratma sürecinde hayal,düş ve oyunun önemini ifade edebilecek - Tasarımlarda kullanılan görsel elemanların işlevlerini açıklayabilecek - Çocuk gelişimi açısından yaratıcılığı açıklayabilecek - Yaratıcılığın desteklenmesi için yapılması gerekenler konusunda bir sonuca varabilecek - Okul öncesi dönemi sanat eğitiminde araç gereç kullanımı açıklayabilecekİki ve üç boyutlu çalışmalar ve örnek uygulamaları tanımlayabilecek - Çocukların resimlerinde kullandıkları figürlerin duygusal etkilerini tanımlayabilecek - Çocuğun resimlerindeki duygusal/psikolojik ögeleri, yansımaları fark etme ve yorumlama becerilerini açıklayabilecek |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Erken Çocukluk Döneminde Sanat Eğitimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
2. Hafta | Okul Öncesi Sanat Eğitiminde Pedagojik/Yöntemsel Yaklaşımlar | Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım |
3. Hafta | Erken Çocukluk Döneminde Sanat Eğitiminin Çocuğun Duygusal ve Sosyal Gelişimine Etkisi | Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım |
4. Hafta | Erken Çocukluk Döneminde Anne-Baba Ve Öğretmen Tutumu | Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım |
5. Hafta | Çocuklarda Sanatsal Gelişim Teorileri ve Evreleri | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
6. Hafta | Çocuğun Sanatsal Gelişimi | Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati |
7. Hafta | Okul Öncesinde Resmi (Sanatı) Oluşturan Bazı Elemanlar Çocuk Tarafından Nasıl Algılanır Ve Tasarlanır? | Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati |
8. Hafta | ara sınav | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
9. Hafta | Okul Öncesinde Sanat Eğitiminde Yaratıcılık | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
10. Hafta | Yaratıcılığın Desteklenmesi | Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum |
11. Hafta | Sanat Etkinliklerini Planlama ve Değerlendirme | Sözel Anlatım Araştırma Görsel Sunum Ders Saati |
12. Hafta | Okul Öncesi Eğitim programında Sanat eğitimi | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
13. Hafta | Türkiye'de Okul Öncesi Eğitim Sanat Programları | Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum |
14. Hafta | Okul Öncesi Eğitimde Dünyada Uygulanan Sanat Eğitim Programları | Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım |
Çakmak, A. ve Geçmiş, H. (2018).Çocukta Sanat ve Yaratıcılık: Vize Yayıncılık |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | DK11 | DK12 | DK13 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
Araştırma | 14 | 1 | 14 |
Sözel Anlatım | 14 | 1 | 14 |
Görsel Sunum | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Uygulama DS | 14 | 1 | 14 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6,0 |