Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sinema Tarihi I | RTS217 | 3. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz-yüze Eğitim |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Tunç YILDIRIM |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Tunç YILDIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere kendi alanlarının literatürüne hakim olmalarını ve günümüz sinemasını değerlendirirken tarihsel bir perspektif içinde çözümleme yapma becerisini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Sinema doğuşundan itibaren sadece geleneksel sanatlarda yeni bir çağ açmakla kalmadı aynı zamanda dünyanın politik, ekonomik ve teknolojik değişimlerinin hız kazandığı bir çağa doğdu. Bu ders, film estetiğinde karşımıza çıkan kritik değişim ve dönemleri 19. ve 20 yy'ın sosyo-politik, kültürel ve teknolojik dönüşümleri ışığında sunmak için tasarlanmıştır. Ders, sinema tarihi içindeki kilometre taşlarını, önemli yönetmenleri, çığır açan akımları, endüstriyel ve ulusal farklılıkları içerecektir. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Sinemanın doğuşundaki şartlarla günümüzü karşılaştırır. - Filmler arası estetik devamlılıkları ve referansları tanır. - Sinemadaki akımları ve dönemlerini toplumsal koşulları içinde kavrar. - Filmleri tarihsel gelenekleri içinde analiz eder. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | 19.yüzyıl sonu dünyada toplumsal şartlar | Sözel Anlatım Ders Saati |
2. Hafta | Film cihazları, büyüsü, teknolojisi ve rekabet Lumiere Kardeşler ve Edison | Sözel Anlatım Ders Saati |
3. Hafta | İşçi sınıfı, göçmenler, boş zaman kültürü ve şehirleşme ve erken dönem izleyici ilişkileri | Ders Saati Sözel Anlatım |
4. Hafta | Lumiere Kardeşler ve Melies’te estetik yaklaşım | Sözel Anlatım Ders Saati |
5. Hafta | Erken dönem Amerikan filmleri, gösterim şekilleri | Ders Saati Sözel Anlatım |
6. Hafta | Griffith ve uzun metrajın sinemaya girişi | Sözel Anlatım Ders Saati |
7. Hafta | Anlatmak ve göstermek arasında sinema: Devamlılık, Kurgu, tablo estetik arayışlar | Ders Saati Sözel Anlatım |
8. Hafta | Vize | Ders Saati Uygulama |
9. Hafta | Vertov, Eisentein ve Kurgunun kuramı | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
10. Hafta | 2. Savaş öncesi Almanya ve dışavurumculuk | Araştırma Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım |
11. Hafta | Fransa’da izlenimci sinema | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma |
12. Hafta | Fransa’da şairane gerçekçilik | Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati Araştırma |
13. Hafta | Savaş sonrası belgesel estetiğin öne çıkışı | Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım Araştırma |
14. Hafta | Gerçekçilik tartışmaları ve İtalyan Yeni Gerçekçi Sineması | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
15. Hafta | Final | Ders Saati Uygulama |
Geoffrey Nowell Smith, Dünya Sinema Tarihi, Kabalcı Yayınları |
Rekin Teksoy, Sinema Tarihi, Oğlak Yayıncılık |
Dünya Sinemasından Örnekler |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 40,60 |
PY3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 40,60 |
PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 40,60 |
PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 40,60 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40,60 |
PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 40,60 |
PY10 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 40,60 |
PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 1 | 15 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 1 | 1 |
Sözel Anlatım | 2 | 1 | 2 |
Görsel Sunum | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 10 | 4 | 40 |
Ödev 2 | 10 | 3 | 30 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Sınıf İçi Etkinlik | 4 | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |