Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Davranış Bozuklukları | PDR603 | 3 + 0 | 3,0 | 9,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Mustafa KOÇ |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. Mustafa KOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin davranış bozukluklarının teorik ve uygulamalı yönlerini anlamalarını sağlamaktır. Öğrencilerden, bireylerin ihtiyaçlarına uygun tedavi planları oluşturabilmeleri ve etik standartlara uygun müdahaleler geliştirebilmeleri beklenir. Ayrıca, bilimsel araştırmalar yoluyla davranış bozukluklarına yeni yaklaşımlar sunmaları hedeflenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders, çocuk, ergen ve yetişkinlerde görülen davranış bozukluklarının türlerini, sebeplerini ve müdahale yöntemlerini kapsamlı bir şekilde ele alır. Sosyal, biyolojik ve çevresel faktörlerin davranış üzerindeki etkileri incelenir. Araştırma yöntemleri, vaka analizleri ve multidisipliner yaklaşımlar üzerinde durularak davranış bozukluklarının teşhis ve tedavi süreçleri detaylandırılır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Davranış bozukluklarının tanı kriterlerini ve türlerini öğrenir. - Sosyal, biyolojik ve çevresel faktörlerin davranış üzerindeki etkilerini analiz eder. - Etkili tedavi ve müdahale planları geliştirir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş ve Davranış Bozukluklarına Genel Bakış | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
2. Hafta | Davranış Bozukluklarının Sınıflandırılması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
3. Hafta | Biyolojik ve Genetik Faktörler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
4. Hafta | Sosyal ve Çevresel Etkiler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
5. Hafta | Çocukluk Dönemi Davranış Bozuklukları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
6. Hafta | Ergenlik Dönemi Davranış Bozuklukları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
7. Hafta | Yetişkinlerde Davranış Bozuklukları | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma |
8. Hafta | Vize Haftası / Midterm Week | Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
9. Hafta | Tedavi Modelleri: Psikoterapi ve İlaç Tedavisi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
10. Hafta | Vaka Analizleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
11. Hafta | Multidisipliner Yaklaşımlar | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
12. Hafta | Davranış Bozukluklarında Etik Sorunlar | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
13. Hafta | Güncel Araştırmalar ve Gelecekteki Eğilimler | Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
14. Hafta | Genel tekrar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Ders Saati |
Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5), American Psychiatric Association |
Behavioral Disorders in Children and Adolescents, Vance, A. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | - |
PY2 | 2 | 2 | 2 | 2 | - |
PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
Araştırma | 5 | 10 | 50 |
Sözel Anlatım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 8 | 6 | 48 |
Ara Sınav 1 | 1 | 4,5 | 4,5 |
Ara Sınav 2 | 1 | 5 | 5 |
Ödev 1 | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 229,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9,0 |