Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkçe Öğretim Sürecinde Kültürel ve Sosyolojik Yapılar | TRE630 | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Özlem ŞAHİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Türkçe öğretim sürecinde kültürel ve sosyolojik yapıların rolünü anlamak, dil öğretiminin sosyokültürel boyutlarını analiz etmek ve bu yapıları dil öğretiminde etkin şekilde kullanabilmek için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Bu bağlamda, kültürel çeşitlilik, sosyal kimlik, değerler ve toplumsal dinamiklerin dil öğretimindeki etkileri ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, dil ve kültür ilişkisi konusunu ele almak, toplum tabakalaşmalarını dikkate alarak sözlü ve yazılı medyanın etkilerini ortaya koymak, bu doğrultuda, dilin işlenme süreçleriyle ilgili olarak kültürel unsurların etkilerini tartışmayı hedefler. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Türkçe öğretiminde kültürel ve sosyolojik yapıların etkisini analiz eder. - Dil öğretiminde kültürel çeşitlilik ve değerler eğitiminin önemini değerlendirir. - Türkçe öğretim sürecinde kültürel ve sosyal içerikleri etkin şekilde kullanma becerisi kazanır. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Kültürel ve Sosyolojik Yapılar: Kavramsal Çerçeve | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
2. Hafta | Dil ve Kültür İlişkisi | Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
3. Hafta | Türkçe Öğretiminde Kültürel Değerlerin Rolü | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
4. Hafta | Sosyolojik Yapıların Dil Öğretimindeki Yeri | Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
5. Hafta | Kimlik, Dil ve Sosyal Statü | Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım |
6. Hafta | Dil Öğretiminde Kültürel Farklılıklar ve Kültürel Duyarlılık | Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
7. Hafta | Kültürlerarası İletişim ve Dil Öğretimi | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
8. Hafta | Göç ve Dil Öğretimi: Uyum Süreci ve Zorluklar | Sözel Anlatım Araştırma Diğer Faaliyetler |
9. Hafta | Toplumsal Değişim ve Dilin Evrimi | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
10. Hafta | Türkçe Öğretiminde Değerler Eğitimi | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
11. Hafta | Sosyo-kültürel Teoriler ve Dil Öğretimi | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
12. Hafta | Eğitimde Kültürel Çoğulculuk ve Çokdillilik | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma |
13. Hafta | Türkçe Öğretiminde Kültürel ve Sosyal İçeriklerin Kullanımı | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma |
14. Hafta | Genel Değerlendirme ve Proje Sunumları | Diğer Faaliyetler Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama |
Özdemir, A. (2019). Dil ve Kültür: Eğitimde Kültürel Değerlerin Önemi. Ankara: Pegem Akademi. |
Arslan, M. (2020). Türkçe Öğretiminde Sosyolojik ve Kültürel Yaklaşımlar. İstanbul: Nobel Yayınları. |
Güven, H. (2018). Eğitimde Kültürlerarası İletişim. İzmir: Eğitim Yayınları. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 4 | 5 | 5 | - |
PY3 | 4 | 5 | 4 | 3 | - |
PY7 | 3 | 4 | 3 | 3 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 3 | 1 | 3 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 2 | 14 | 1 | 14 |
Ödev 1 | 14 | 2 | 28 |
Ödev 2 | 14 | 2 | 28 |
Final | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 7 | 1 | 7 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6,0 |