Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkçe Öğretim Sürecinde Kültürel ve Sosyolojik Yapılar TRE630 3 + 0 3,0 6,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Özlem ŞAHİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Türkçe öğretim sürecinde kültürel ve sosyolojik yapıların rolünü anlamak, dil öğretiminin sosyokültürel boyutlarını analiz etmek ve bu yapıları dil öğretiminde etkin şekilde kullanabilmek için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Bu bağlamda, kültürel çeşitlilik, sosyal kimlik, değerler ve toplumsal dinamiklerin dil öğretimindeki etkileri ele alınacaktır.
Dersin İçeriği Bu ders, dil ve kültür ilişkisi konusunu ele almak, toplum tabakalaşmalarını dikkate alarak sözlü ve yazılı medyanın etkilerini ortaya koymak, bu doğrultuda, dilin işlenme süreçleriyle ilgili olarak kültürel unsurların etkilerini tartışmayı hedefler.
Ders Öğrenme Kazanımları - Türkçe öğretiminde kültürel ve sosyolojik yapıların etkisini analiz eder.
- Dil öğretiminde kültürel çeşitlilik ve değerler eğitiminin önemini değerlendirir.
- Türkçe öğretim sürecinde kültürel ve sosyal içerikleri etkin şekilde kullanma becerisi kazanır.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Kültürel ve Sosyolojik Yapılar: Kavramsal Çerçeve Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
2. Hafta Dil ve Kültür İlişkisi Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler
3. Hafta Türkçe Öğretiminde Kültürel Değerlerin Rolü Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
4. Hafta Sosyolojik Yapıların Dil Öğretimindeki Yeri Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler
5. Hafta Kimlik, Dil ve Sosyal Statü Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım
6. Hafta Dil Öğretiminde Kültürel Farklılıklar ve Kültürel Duyarlılık Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler
7. Hafta Kültürlerarası İletişim ve Dil Öğretimi Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
8. Hafta Göç ve Dil Öğretimi: Uyum Süreci ve Zorluklar Sözel Anlatım Araştırma Diğer Faaliyetler
9. Hafta Toplumsal Değişim ve Dilin Evrimi Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
10. Hafta Türkçe Öğretiminde Değerler Eğitimi Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
11. Hafta Sosyo-kültürel Teoriler ve Dil Öğretimi Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
12. Hafta Eğitimde Kültürel Çoğulculuk ve Çokdillilik Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma
13. Hafta Türkçe Öğretiminde Kültürel ve Sosyal İçeriklerin Kullanımı Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma
14. Hafta Genel Değerlendirme ve Proje Sunumları Diğer Faaliyetler Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama
Kaynaklar
Özdemir, A. (2019). Dil ve Kültür: Eğitimde Kültürel Değerlerin Önemi. Ankara: Pegem Akademi.
Arslan, M. (2020). Türkçe Öğretiminde Sosyolojik ve Kültürel Yaklaşımlar. İstanbul: Nobel Yayınları.
Güven, H. (2018). Eğitimde Kültürlerarası İletişim. İzmir: Eğitim Yayınları.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY1 5 4 5 5 -
PY3 4 5 4 3 -
PY7 3 4 3 3 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 3 1 3
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 3 1 3
Ara Sınav 2 14 1 14
Ödev 1 14 2 28
Ödev 2 14 2 28
Final 14 1 14
Uygulama 7 1 7
Sınıf İçi Etkinlik 14 4 56
Toplam İş Yükü 153
Dersin AKTS Kredisi 6,0