Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karakter ve Değer Eğitimi | OÖÖ401 | 7. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsanın eğitiminde değerlerin yeri ve öğretim programlarına yansımasının önemini kavrayabilme. |
Dersin İçeriği | Değer, ahlak, etik, karakter gibi temel kavramlarını bilir. Temel kavramlar arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. Değerlerin bilim dallarıyla ilişkisini açıklayabilir. Birey ve toplum açısından değerin önemini bilir ve taktir eder. Değerleri farklı açılardan sınıflayabilir. Eğitim ve değer ilişkisini açıklayabilir. Öğretim programlarını değerler açısından inceleyebilir. Yaşam boyu eğitimde değerlerin önemini fark eder. İnsanı değerlendirmede değerlerin etkisini açıklayabilir. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Değer, ahlak, etik, karakter gibi temel kavramlarını bilir. - Temel kavramlar arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. - Değerlerin bilim dallarıyla ilişkisini açıklayabilir. - Birey ve toplum açısından değerin önemini bilir ve taktir eder. - Değerleri farklı açılardan sınıflayabilir. - Eğitim ve değer ilişkisini açıklayabilir. - Öğretim programlarını değerler açısından inceleyebilir. - Yaşam boyu eğitimde değerlerin önemini fark eder. - İnsanı değerlendirmede değerlerin etkisini açıklayabilir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Dersin tanımı, kaynakları ve işlenişi | Ders Saati Araştırma |
2. Hafta | Temel kavramların karşılaştırılması | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
3. Hafta | Temel kavramların karşılaştırılması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma |
4. Hafta | Erken Çocukluk Döneminde Değerler Eğitimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma |
5. Hafta | Erken Çocukluk Döneminde Değerlerin İşlenmesi | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
6. Hafta | Erken Çocukluk Döneminde Değerler Eğitimi Etkinlikleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
7. Hafta | Birey-değer-toplum ilişkisi | Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
8. Hafta | Değerleri sınıflama | Ders Saati Araştırma |
9. Hafta | Eğitim-değer ilişkisi | Ders Saati Araştırma |
10. Hafta | Öğretim programlarında değerler | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
11. Hafta | Öğretim programlarında değerler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati Araştırma |
12. Hafta | Öğretim programlarında değerler | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
13. Hafta | Değer eğitiminde yaşam boyu öğrenmenin yeri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
14. Hafta | İnsan ilişkilerinde değerlerin önemi Öğretmenin değerlendirmede etkili olan değerler | Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
AKBAS, Oktay (2004). Türk Milli Egitim Sisteminin Duyussal Amaçlarının (Degerlerinin) _lkögretim II. Kademedeki Gerçeklesme Derecesinin Degerlendirilmesi. Yayımlanmamıs Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Egitim Bilimleri Enstitüsü. |
ÇETİN, Şaban (2004). Degisen Degerler ve Egitim. Milli Egitim Dergisi. Sayı:161. |
FROMM, Erich (1996a), Yeni Bir İnsan Yeni Bir Toplum, 5. Baskı, Çev. N. Arat, Say Yayınları, İstanbul. |
KAĞITÇIBAŞI, Çiğdem (1988), İnsan ve İnsanlar, 9.Baskı, Evrim Basım Yayın, İstanbul. |
CÜCELOĞLU, Doğan (2005), İnsan ve Davranışı, Psikolojinin Temel Kavramları, 14. Baskı, Remzi Kitabevi, İstanbul. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | - |
PY2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | - |
PY3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | - |
PY4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | - |
PY5 | 3 | 2 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | - |
PY6 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | - |
PY7 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | - |
PY8 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | - |
PY9 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | - |
PY10 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | - |
PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | - |
PY12 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | - |
PY13 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | - |
PY14 | 3 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | - |
PY15 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | 1 | 8,5 | 8,5 |
Ödev 1 | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |