Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilimsel Araştırma Yöntemleri II TDE502 3 + 0 3,0 9,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. İlhan GENÇ
Dr. Öğr. Üyesi FATİH ALPER TAŞBAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramlar ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Ders kapsamında aynı zamanda öğrencilerin bilimsel etiğe ilişkin bir anlayış edinmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Bilimsel araştırma metotlarının öğretilmesi.
Ders Öğrenme Kazanımları - Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
- Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
- Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
- Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
- Eski Türk Edebiyatının aruz, kafiye, nazım şekilleri konularında bilgi edinir. Bu edebiyatın dönemlerini, şairlerini ve bu şairlerin eserlerini bilir. Eserleri Arap harfli olarak okuyup anlamaya çalışır.
- Eski Türk Edebiyatının aruz, kafiye, nazım şekilleri konularında bilgi edinir. Bu edebiyatın dönemlerini, şairlerini ve bu şairlerin eserlerini bilir. Eserleri Arap harfli olarak okuyup anlamaya çalışır.
- Yeni Türk Edebiyatı tarihinde yer alan dönemlerin temel özelliklerini tespit eder, dönemde rol oynayan yeni formları ve temaları, yeni edebî dili ve imgeciliği, yeni yazar-metin-okur ilişkilerini ortaya koyar; eskisi ile kıyaslar ve sonrasına etkilerini belirler.
- Yeni Türk Edebiyatı tarihinde yer alan dönemlerin temel özelliklerini tespit eder, dönemde rol oynayan yeni formları ve temaları, yeni edebî dili ve imgeciliği, yeni yazar-metin-okur ilişkilerini ortaya koyar; eskisi ile kıyaslar ve sonrasına etkilerini belirler.
- Geçmişten günümüze klasik ve Modern edebiyat akımlarını tanır ve akımların anlatım biçimleri üzerindeki etkilerini değerlendirir.
- Geçmişten günümüze klasik ve Modern edebiyat akımlarını tanır ve akımların anlatım biçimleri üzerindeki etkilerini değerlendirir.
- Bir metnin nasıl çözümleneceği konusunda algılama, eleştirme, düşünme ve fikir yürütme yeteneğini geliştirir.
- Bir metnin nasıl çözümleneceği konusunda algılama, eleştirme, düşünme ve fikir yürütme yeteneğini geliştirir.
- Türk Halk Edebiyatı içerisinde anlatmaya dayalı türler ile ilgili metinlere ulaşma ve bilgi sahibi olur.
- Türk Halk Edebiyatı içerisinde anlatmaya dayalı türler ile ilgili metinlere ulaşma ve bilgi sahibi olur.
- Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
- Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
- Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk dili ve edebiyatı alanında bilgi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerine sahiptir.
- Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk dili ve edebiyatı alanında bilgi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerine sahiptir.
- Tarihî ve çağdaş Türk lehçelerinin yazıldığı alfabeleri bilir, bu alfabelerle yazılmış olan metinleri çevriyazıya ve Türkiye Türkçesi yazı diline aktararak üzerinde dil bilim ve dil bilgisi incelemeleri yapabilir.
- Tarihî ve çağdaş Türk lehçelerinin yazıldığı alfabeleri bilir, bu alfabelerle yazılmış olan metinleri çevriyazıya ve Türkiye Türkçesi yazı diline aktararak üzerinde dil bilim ve dil bilgisi incelemeleri yapabilir.
- Türk dili ve edebiyatı alanında edinilen bilgi ve becerileri, sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ortak yürütülen çalışmalarda kullanabilir.
- Türk dili ve edebiyatı alanında edinilen bilgi ve becerileri, sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ortak yürütülen çalışmalarda kullanabilir.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini edinir.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini edinir.
- Bilimsel ahlak ve sorumluluk bilinci kazanır.
- Bilimsel ahlak ve sorumluluk bilinci kazanır.
- Eleştirel düşüncelerini yapıcı bir biçimde açıklama güvenini kazanır.
- Eleştirel düşüncelerini yapıcı bir biçimde açıklama güvenini kazanır.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Bilim, Bilgi ve Bilimsel Araştırma Kavramları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
2. Hafta Bilim ve Araştırma İlişkisi, Bilimin Tanımı Amaçları ve Özellikleri Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Araştırmanın Tanımı, Amacı ve Özellikleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
4. Hafta Bilimsel Yöntem, Tutum ve Metodoloji Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Araştırma Konusunun/Probleminin Belirlenmesi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Araştırmanın Yöntemleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
7. Hafta Literatür Taraması Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati
8. Hafta Arasınav Ders Saati
9. Hafta Malzeme Toplama Aşaması Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati
10. Hafta Alıntı Yapma, Dipnot Bilgilerini Gösterme Şekilleri Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Bibliyografya/Kaynakçanın Düzenlenmesi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Tez/Proje Yazım Kuralları ve Yayın Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Bilimsel Araştırmada Etik ve Etik İhlalleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
14. Hafta İntihal, Çarpıtma Tekrar Yayım ve Sahtecilik Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
Kaynaklar
Genç, İlhan. (2018). Edebiyat Bilimi. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
Pieper, Annemarie. (2012). Etiğe Giriş. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Eco, Umberto. (2017). Tez Nasıl Yazılır?. İstanbul: Can Yayınları
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 DK10 DK11 DK12 DK13 DK14 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 3 42
Araştırma 14 3 42
Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 129
Dersin AKTS Kredisi 9,0