Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Yöntemleri II | TDE502 | 3 + 0 | 3,0 | 9,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. İlhan GENÇ Dr. Öğr. Üyesi FATİH ALPER TAŞBAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramlar ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Ders kapsamında aynı zamanda öğrencilerin bilimsel etiğe ilişkin bir anlayış edinmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bilimsel araştırma metotlarının öğretilmesi. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur. - Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur. - Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. - Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. - Eski Türk Edebiyatının aruz, kafiye, nazım şekilleri konularında bilgi edinir. Bu edebiyatın dönemlerini, şairlerini ve bu şairlerin eserlerini bilir. Eserleri Arap harfli olarak okuyup anlamaya çalışır. - Eski Türk Edebiyatının aruz, kafiye, nazım şekilleri konularında bilgi edinir. Bu edebiyatın dönemlerini, şairlerini ve bu şairlerin eserlerini bilir. Eserleri Arap harfli olarak okuyup anlamaya çalışır. - Yeni Türk Edebiyatı tarihinde yer alan dönemlerin temel özelliklerini tespit eder, dönemde rol oynayan yeni formları ve temaları, yeni edebî dili ve imgeciliği, yeni yazar-metin-okur ilişkilerini ortaya koyar; eskisi ile kıyaslar ve sonrasına etkilerini belirler. - Yeni Türk Edebiyatı tarihinde yer alan dönemlerin temel özelliklerini tespit eder, dönemde rol oynayan yeni formları ve temaları, yeni edebî dili ve imgeciliği, yeni yazar-metin-okur ilişkilerini ortaya koyar; eskisi ile kıyaslar ve sonrasına etkilerini belirler. - Geçmişten günümüze klasik ve Modern edebiyat akımlarını tanır ve akımların anlatım biçimleri üzerindeki etkilerini değerlendirir. - Geçmişten günümüze klasik ve Modern edebiyat akımlarını tanır ve akımların anlatım biçimleri üzerindeki etkilerini değerlendirir. - Bir metnin nasıl çözümleneceği konusunda algılama, eleştirme, düşünme ve fikir yürütme yeteneğini geliştirir. - Bir metnin nasıl çözümleneceği konusunda algılama, eleştirme, düşünme ve fikir yürütme yeteneğini geliştirir. - Türk Halk Edebiyatı içerisinde anlatmaya dayalı türler ile ilgili metinlere ulaşma ve bilgi sahibi olur. - Türk Halk Edebiyatı içerisinde anlatmaya dayalı türler ile ilgili metinlere ulaşma ve bilgi sahibi olur. - Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. - Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. - Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk dili ve edebiyatı alanında bilgi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerine sahiptir. - Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk dili ve edebiyatı alanında bilgi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerine sahiptir. - Tarihî ve çağdaş Türk lehçelerinin yazıldığı alfabeleri bilir, bu alfabelerle yazılmış olan metinleri çevriyazıya ve Türkiye Türkçesi yazı diline aktararak üzerinde dil bilim ve dil bilgisi incelemeleri yapabilir. - Tarihî ve çağdaş Türk lehçelerinin yazıldığı alfabeleri bilir, bu alfabelerle yazılmış olan metinleri çevriyazıya ve Türkiye Türkçesi yazı diline aktararak üzerinde dil bilim ve dil bilgisi incelemeleri yapabilir. - Türk dili ve edebiyatı alanında edinilen bilgi ve becerileri, sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ortak yürütülen çalışmalarda kullanabilir. - Türk dili ve edebiyatı alanında edinilen bilgi ve becerileri, sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ortak yürütülen çalışmalarda kullanabilir. - Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini edinir. - Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini edinir. - Bilimsel ahlak ve sorumluluk bilinci kazanır. - Bilimsel ahlak ve sorumluluk bilinci kazanır. - Eleştirel düşüncelerini yapıcı bir biçimde açıklama güvenini kazanır. - Eleştirel düşüncelerini yapıcı bir biçimde açıklama güvenini kazanır. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Bilim, Bilgi ve Bilimsel Araştırma Kavramları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
2. Hafta | Bilim ve Araştırma İlişkisi, Bilimin Tanımı Amaçları ve Özellikleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
3. Hafta | Araştırmanın Tanımı, Amacı ve Özellikleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
4. Hafta | Bilimsel Yöntem, Tutum ve Metodoloji | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
5. Hafta | Araştırma Konusunun/Probleminin Belirlenmesi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
6. Hafta | Araştırmanın Yöntemleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
7. Hafta | Literatür Taraması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
8. Hafta | Arasınav | Ders Saati |
9. Hafta | Malzeme Toplama Aşaması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
10. Hafta | Alıntı Yapma, Dipnot Bilgilerini Gösterme Şekilleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
11. Hafta | Bibliyografya/Kaynakçanın Düzenlenmesi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
12. Hafta | Tez/Proje Yazım Kuralları ve Yayın | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
13. Hafta | Bilimsel Araştırmada Etik ve Etik İhlalleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
14. Hafta | İntihal, Çarpıtma Tekrar Yayım ve Sahtecilik | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
Genç, İlhan. (2018). Edebiyat Bilimi. İzmir: Kanyılmaz Matbaası. |
Pieper, Annemarie. (2012). Etiğe Giriş. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. |
Eco, Umberto. (2017). Tez Nasıl Yazılır?. İstanbul: Can Yayınları |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | DK11 | DK12 | DK13 | DK14 | Ölçme Yöntemi |
---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 3 | 42 |
Araştırma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9,0 |