Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kişilerarası İlişkiler HMF103 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze, düz anlatım, soru-cevap,tartışma
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Aysel KARACA
Dersi Verenler Doç. Dr. Aysel KARACA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin sonunda hemşirelik 1. sınıf öğrencilerinin kendilerini tanımada farkındalık oluşturmaları, kişiler arası iletişim konusunda standart bilgi beceri ve tutum kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği kendini Tanıma, Duygu Düşünce Davranış, Davranış Biçimleri
Ders Öğrenme Kazanımları - Kendini tanıma kavramını açıklayabilmeleri
- Kendini tanımayı etkileyen faktörleri ayırt edebilmeleri
- Kendini tanımanın ilişkilerini nasıl etkileyeceğini ifade edebilmeleri
- Kendini tanımayı artırmanın yollarını bilmeleri
- Öğrencilerin atılgan davranmayı engelleyen faktörleri sayabilmeleri
- Atılgan davranış özelliklerini ayırt edebilmeleri
- Atılgan davranma örneklerini doğru bir şekilde uygulayabilmeleri.
- İsteğini iletirken kendisini etkileyen iç ve dış faktörleri sıralayabilmeleri
- İsteği iletirken yaşadıkları güçlükleri sıralayabilmeleri
- İstek iletme ilkelerini doğru bir şekilde uygulayabilmeleri
- Etkili baş etme yöntemlerini söyleyebilmeleri
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta KENDİNİ TANIMANIN ÖNEMİ Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler
2. Hafta KENDİNİ TANIMA PENCERESİ Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler
3. Hafta KENDİNİ TANIMAYI ETKİLEYEN FAKTÖRLER Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta DUYGU VE DAVRANIŞLARIN KAYNAĞI Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati
5. Hafta DUYGULARIN FARKINA VARMA VE DUYGULARIN KABULU Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Uygulama Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
6. Hafta DUYGULARIN FARKINA VARMA VE DUYGULARIN KABULU Araştırma Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler
7. Hafta DUYGU VE DÜŞÜNCELERİN SAĞLIKLA İLİŞKİSİ Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta KENDİ DAVRANIŞ ÖZELLİKLERİNİ TANIMA Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
10. Hafta ATILGAN DAVRANIŞ GELİŞTİRME Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler
11. Hafta ATILGAN DAVRANIŞ GELİŞTİRME Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati
12. Hafta BEN DİLİ İLE KENDİNİ İFADE ETME Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama
13. Hafta KENDİ KENDİNE YARDIM Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta DERSİN DEĞERLENDİRİLMESİ Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
Kaynaklar
1. Karaca, A., AÇIKGÖZ, F., & Demirezen, D. (2019). Hemşirelik öğrencileri için terapötik iletişim becerileri ölçeğinin geliştirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(2), 72-79.
2. Gökçe, E., Atıcı, M., & Arslan, S. (2021). Hemşireler ile hastalar arasındaki iletişim sorunları ve beklentiler: Nitel bir araştırma*. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 8(2), 171-180.
Üstün, B., Akgün, E., & Partlak, N. (2005). Hemşirelikte iletişim becerileri öğretimi. Okullar Yayınevi.
Cüceloğlu, D. (2000). İnsan insana. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 DK10 DK11 Ölçme Yöntemi
PY1 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 40,60
PY2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 40,60
PY3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 40,60
PY4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 40,60
PY5 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 40,60
PY6 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 40,60
PY7 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 40,60
PY8 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 40,60
PY9 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 40,60
PY10 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 40,60
PY11 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 11 1 11
Araştırma 10 1 10
Ödev 2 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 51
Dersin AKTS Kredisi 2,0