Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Otizm Spektrum Bozukluğu | ÖAE104 | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Yusuf AKEMOĞLU |
Dersi Verenler |
Dr. FUNDA ULUGÖL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin otizm spektrum bozukluğunu, otizm spektrum bozukluğuna sahip olan bireylerin eğitimindeki gelişmeleri etkilemiş önemli kişileri, olay ve olguları ve eğitim uygulamalarına etkilerini, bu yetersizliğin nedenlerini, tanılama ölçütlerini ve değerlendirme sürecini, özelliklerini ve eğitimlerinin genel ilkelerini tanımlayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar; otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bireyler; sınıflandırma: eğitsel, psikolojik, tıbbi; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler: doğum öncesi, doğum anı, doğum sonrası; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve iş birliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; ailelerin özellikleri; OSB olan bireye ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Otizm spektrum bozukluğu olan bireyleri tanılama kriterlerini bilir. - Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler ve aileleri için uygun olan müdahale programlarını bilir. - Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimleri için gerekli ortamı, öğretim yöntemini ve destek hizmetlerini ayarlar. - Otizm spektrum bozukluğu olan bireyin ailesine ve bireyin ek hizmet aldığı tüm paydaşlara gerekli bilgileri sunar, işbirliğine önem verir ve uygular. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Fikri Engellilik, Prevelans, Sınıflandırma, Sebepler | Ders Saati Diğer Faaliyetler Görsel Sunum |
2. Hafta | Zihinsel Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğunun Tespiti ve Değerlendirilmesi | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
3. Hafta | Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilerin Öğrenme, Sosyal ve Davranış Özellikleri | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Otizm Spektrum Bozukluğu ve Zihin Yetersizliğinde Kullanılabilecek Yardımcı Teknolojiler | Diğer Faaliyetler Ders Saati |
5. Hafta | Otizm Spektrum Bozukluğunda Problem Davranışlar ve Yaklaşımlar | Ders Saati Diğer Faaliyetler Görsel Sunum |
6. Hafta | Akademik Strateji, Yaklaşımlar ve Müdahale Programları | Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
7. Hafta | Ara Sınav | Diğer Faaliyetler Ders Saati |
8. Hafta | Otizm Spektrum Bozukluğunda Ergenlik ve Genç Yetişkinlik | Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
9. Hafta | Otizm Spektrum Bozukluğunda İletişimin Teşvik Edilmesi | Ders Saati Sözel Anlatım |
10. Hafta | Otizm Spektrum Bozukluğunda Sosyalleşmenin Önemi ve Teşvik Edilmesi | Sözel Anlatım Ders Saati Diğer Faaliyetler |
11. Hafta | Otizm Spektrum Bozukluğunda Akademik Becerilerin Geliştirilmesi | Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
12. Hafta | Otizm Spektrum Bozukluğunda Aile Eğitimi | Sözel Anlatım Ders Saati |
13. Hafta | Otizm Spektrum Bozukluğunda İşbirliğinin Önemi | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati |
14. Hafta | Final Sınavı | Diğer Faaliyetler |
Hall, L.J. (2014). Autism Spectrum Disorders: From Theory to Practice, 3rd. Ed. Pearson. ISBN-13: 978-0134539577, ISBN-10: 9780134539577 Instructional Strategies for Students With Mild, Moderate, and Severe Intellectual Disability.Gargiulo, R.M & Bouck, E. C (Eds.). 2017. SAGE Publications, Inc |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60,40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
Araştırma | 10 | 1 | 10 |
Diğer Faaliyetler | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Sınıf İçi Etkinlik | 6 | 2 | 12 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |