Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi | OAE202 | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Elçin YAZICI ARICI |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının, okul öncesi eğitimde müzik etkinliklerini milli eğitimin programı doğrultusunda yapabilmeleri için gerekli donanımı elde etmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Ülkemizde ve dünyada müzik türleri, Çalgılar ve özellikleri, Solfej ve çalgı eğitimi, Solfej ve çalgı eğitimi, Tartım çalışmaları ve çalgı eğitimi, Ses değiştirici işaretler, majör, minör diziler ve örnek şarkı çalışmaları, çalgı eğitimi, Majör, minör dizilerde örnek çocuk şarkı çalışmaları, tartım çalışmaları, çalgı eğitimi, Ders çalışma haftası, Ara sınav, Türk müziğinde kullanılan diziler ve örnek çocuk şarkı çalışmaları, çalgı eğitimi, Müzikte nüans ve örnek çalışmalar, tartım çalışmaları, Doğru ses kullanma teknikleri, çalgı eğitimi, Doğru şarkı söyleme teknikleri, çalgı eğitimi, tartım çalışması, Yeni şarkı deşifre edebilme teknikleri, çalgı eğitimi, tartım çalışmaları, Dikte çalışmaları, Çocuk şarkısına çalgı ile eşlik edebilme çalışmaları, Ders çalışma haftası, Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Ülkemizde ve dünyadaki çocuk müziklerini tanır ve müzik eğitiminin felsefesini kavrar. - Müzik ile ilgili kavramları (ritm, tartım, nüans, majör-minör tonlar) çocukların eğitim ortamında uygulayabilecek düzeyde kavrar, çocuk eğitim müziğinde kullanılacak çalgıları tanır. - Çocuk Şarkılarının solfejini doğru şekilde yapar, yeni bir çocuk şarkısını kendi kendine deşifre ederek çalgı ile çalabilir. - Sesini doğru kullanmayı öğrenir, doğru ses kullanma ilgili bilgilerini çocuklara da uygulatabilir. - Okul öncesi eğitimde müzik etkinlikleri için gereken çocuklara uygun yeterli sayıda şarkı repertuarını edinerek eğitim ortamında uygulayabilir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Ülkemizde ve dünyada müzik türleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
2. Hafta | Çalgılar ve özellikleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
3. Hafta | Solfej ve çalgı eğitimi | Diğer Faaliyetler Araştırma |
4. Hafta | Solfej ve çalgı eğitimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
5. Hafta | Tartım çalışmaları ve çalgı eğitimi | Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
6. Hafta | Ses değiştirici işaretler, majör, minör diziler ve örnek şarkı çalışmaları, çalgı eğitimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
7. Hafta | Türk müziğinde kullanılan diziler ve örnek çocuk şarkı çalışmaları, çalgı eğitimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
8. Hafta | Vize | Ders Saati |
9. Hafta | Müzikte nüans ve örnek çalışmalar, tartım çalışmaları | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
10. Hafta | Doğru ses kullanma teknikleri, çalgı eğitimi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
11. Hafta | Doğru şarkı söyleme teknikleri, çalgı eğitimi, tartım çalışması | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
12. Hafta | Yeni şarkı deşifre edebilme teknikleri, çalgı eğitimi, tartım çalışmaları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
13. Hafta | Çocuk şarkısına çalgı ile eşlik edebilme çalışmaları | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
14. Hafta | Örnek müzikal etkinliklerin değerlendirilmesi | Ders Saati |
AKKAŞ, Salih. (1993). Okulöncesi Eğitimde Müzik. Ankara: Gazi Üniversitesi. |
BAL, Servet. ve ARTAN, İsmihan (1995). 0-6 Yaş Çocuklarının Müzik Eğitimi. İstanbul:Ya-Pa Yayınları. |
BİLEN, Sermin; ÖZEVİN Banu ve CANAKAY, Esin. (2001). Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi. Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları. |
DAVRAN, Yalçın. (1997). Şarkı Söyleme Sanatının Öyküsü. Ankara: Önder Matbaacılık. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | - |
PY2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | - |
PY3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | - |
PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - |
PY5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | - |
PY6 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | - |
PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | - |
PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - |
PY9 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | - |
PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY11 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | - |
PY12 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | - |
PY13 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | - |
PY14 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | - |
PY15 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
Araştırma | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 78 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |