Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Öğretiminde Modelleme | MTÖ404 | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. EMİNE NUR ÜNVEREN BİLGİÇ |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. EMİNE NUR ÜNVEREN BİLGİÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin matematiksel modelleme kavramı ve modelleme süreçleri hakkında bilgi sahibi olmaları, farklı modelleme problemleri üzerinde çalışmaları, kendilerinin de modelleme problemleri geliştirmeleri, sınıf içi modelleme uygulamaları hakkında bilgilenmeleri, modelleme uygulamaları tasarlamaları, farklı örnekler üzerinden modelleme problemi çözen öğrencilerin sergiledikleri çözüm yaklaşımları ve düşünme süreçlerini inceleyip değerlendirmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Matematiksel modelleme ve problem çözme; matematik öğretiminde modeller ve modelleme süreci; modelleme döngüsü (problemi tanımlama, manipülasyon, tahmin ve doğrulama), model geliştirme basamakları; model geliştirme prensipleri; modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması ve öğretmenin rolü; matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama ve öğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerinin izlenmesi. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Matematiksel modelleme kavramını ve modelleme süreçlerini açıklar. - Matematiksel modellemeye yönelik etkinlik ve problem durumlarını çözer. - Matematiksel modellemeye yönelik etkinlik ve farklı problem durumları tasarımını yapar. - Matematiksel modellemeye dayalı etkinliklerin sınıf içinde uygulanmasına yönelik mikroöğretim uygulamaları gerçekleştirir. - Matematiksel modellemeye dayalı problemlerin değerlendirmesini yapar. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Dersin tanıtımı, izlencenin incelenmesi, model ve matematik eğitiminde model kullanımı | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma |
2. Hafta | Model ve modelleme arasındaki ilişki, matematiksel modelleme (Örnek modeller) | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
3. Hafta | Matematiksel modelleme süreci ve literatürde yer alan farklı modelleme süreçlerinin incelenmesi | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Araştırma |
4. Hafta | Matematiksel modellemenin matematik öğretiminde yeri ve önemi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Araştırma Ders Saati |
5. Hafta | Farklı modelleme perspektifleri (farklı perspektiflere göre örnek etkinlikler) | Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım |
6. Hafta | Matematiksel modelleme yeterlikleri | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
7. Hafta | Matematiksel modelleme süreci ve modelleme yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
8. Hafta | ARA SINAV | Ders Saati |
9. Hafta | Modelleme etkinliklerinin öğretimde kullanımı (örnek etkinlikler) | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Araştırma |
10. Hafta | Farklı modelleme perspektiflerine göre modelleme etkinliklerinin özellikleri | Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Araştırma |
11. Hafta | Modelleme etkinliklerinin sınıf ortamında uygulanma süreci | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma Görsel Sunum |
12. Hafta | Örnek etkinlikler tasarım süreci | Ders Saati Araştırma Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
13. Hafta | Mikro-öğretim uygulamaları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
14. Hafta | Mikro-öğretim uygulamaları | Ders Saati Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
Haines, C., Galbraith, P., Blum, W & Khan, S. (Eds): Mathematical Modelling (ICTMA 12). Education, engineering and economics. Chichester: Horwood Publishing |
Lesh, R. & Doerr, H.M. (eds). Beyond Constructivism: Models and Modeling Perspectives on Mathematics Problem Solving, Learning and Teaching. Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Publishers |
Blum, W., Galbraith, P.L., Henn, H-W. & Niss, M. (eds). Modelling and Applications in Mathematics Education. 14th ICMI Study. New York, USA: Springer |
Günlük Hayattan Modelleme Soruları, Türkiye Bilimler Akademisi, 2016 |
Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme, Pegem Akademi |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | - |
PY17 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY18 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 6 | 3 | 18 |
Diğer Faaliyetler | 2 | 4 | 8 |
Sözel Anlatım | 1 | 10 | 10 |
Görsel Sunum | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
Ödev 1 | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |