Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitim ve Kaynaştırma | MB403 | 7. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Uzaktan |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Osman AKTAN |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KART |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, özel eğitimin temel ilkelerinin öğretilmesi, öğrencilerin özel gereksinimli bireyler hakkında bilgi kazanmalarını sağlamak, özel gereksinimliliğine neden olan etmenler hakkında bilgilendirmek, farklı tanı grupları hakkında tanıtıcı bilgiler vermek, özel eğitim alanında uygulanması gereken gelişim destek programları ve psikolojik danışma ve rehberlik hakkında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin eğitime katılımı ve aileyle işbirliği; farklı yetersizlik ve yetenek gruplarının özellikleri; farklı gruplara yönelik eğitim yaklaşımları ve öğretim stratejileri; sınıf yönetiminde etkili stratejiler ve davranış yönetimi. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Özel gereksinimli farklı tanı gruplarındaki çocukların gelişim özelliklerini betimler - Çeşitli tanı gruplarındaki çocukların ihtiyaçları, eğitimleri ve tedavilerini ayrıntılı bir şekilde tartışabilir - Çeşitli gruplardaki özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların bakımları, eğitimleri ve tedavilerine ilişkin temel öğeleri tartışabilir - Çeşitli gruplardaki özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların tespiti, eğitim ve tedavisinde kendi meslek alana uygun rolleri açıklar |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Özel eğitimde temel kavramlar | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
2. Hafta | Özel eğitime tarihsel bakış; Günümüzde Özel eğitimin dünyada ve Türkiye’de durumu | Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım |
3. Hafta | Özel eğitimin amaç ve ilkeleri; Özel gereksinimli çocuklar için gelişim destek programlarının tanıtımı | Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım |
4. Hafta | Gelişimi risk altında olan çocuklar | Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
5. Hafta | Özel gereksinimli çocukların aileleri | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma Ders Saati |
6. Hafta | Zihinsel engelli çocuklar | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
7. Hafta | Otistik bozukluğu olan çocuklar | Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
8. Hafta | ARA SINAV | |
9. Hafta | İletişim bozukluğu olan çocuklar | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
10. Hafta | İşitme engelli çocuklar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Ders Saati Görsel Sunum |
11. Hafta | Görme engelli çocuklar | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
12. Hafta | Öğrenme güçlüğü olan çocuklar | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma |
13. Hafta | Dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
14. Hafta | Final | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
Greenspan, I.S.,Wieder, S., Simons, R. ( 2004) Özel Gereksinimli Çocuk (Çev. İsmail Ersevim). Özgür Yayınları, İstanbul. Edt. Baykoç, N., (2011) Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Eğiten Yayınları, Ankara. |
Doğru, S.Y.,Saltalı, N.D., (2011) Erken Çocukluk Döneminde Özel Eğitim. Maya Akademi, Ankara. |
Metin, N., (2012) Özel gereksinimli Çocuklar. Maya Akademi Yayınları, Ankara. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY3 | 5 | 0 | 5 | 0 | 5 | - |
PY13 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY19 | 4 | 0 | 3 | 3 | 5 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 6 | 3 | 18 |
Araştırma | 3 | 2 | 6 |
Diğer Faaliyetler | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
Ödev 1 | 1 | 35 | 35 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 108 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |