Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Program Geliştirme MBZ205 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Aslıhan KUYUMCU VARDAR
Dersi Verenler Prof. Dr. Abdullah ADIGÜZEL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilerin program geliştirme ve öğretim ile ilgili temel kavramları, yaklaşımları ve uygulamaları ile ilgili bilgi ve becerileri kazanmalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri; öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri; program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları; programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler; hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi; program geliştirme süreci ve modelleri; eğitim programı tasarım yaklaşımları; program değerlendirme modelleri; program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları; MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.
Ders Öğrenme Kazanımları
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Program Gelistirmede Temel Kavramlar Ders Saati Sözel Anlatım
2. Hafta Program Gelistirmenin Kuramsal Temelleri: Felsefi ve Toplumsal Temelleri Ders Saati Sözel Anlatım
3. Hafta Program Gelistirmenin Kuramsal Temelleri: Psikolojik ve Tarihi Temelleri Ders Saati Sözel Anlatım
4. Hafta Program Gelistirme Süreci Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
5. Hafta Eğitim Programları Modelleri Ders Saati Diğer Faaliyetler
6. Hafta Eğitim Programları Modelleri Ders Saati Diğer Faaliyetler
7. Hafta Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama:Egitim Gereksinmelerinin Belirlenmesi Ders Saati Araştırma
8. Hafta Ara Sınav Ders Saati
9. Hafta Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama:Amaçların Düzenlenmesi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
10. Hafta Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama:İçeriğin Seçimi ve Düzenlenmesi Ders Saati Araştırma
11. Hafta Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama: Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi Ders Saati Araştırma
12. Hafta Program Geliştirmede Yeni Yönelimler Ders Saati Görsel Sunum Araştırma
13. Hafta Eğitim Programlarının Denenmesi ve Değerlendirilmesi Görsel Sunum Ders Saati Araştırma
14. Hafta Final Görsel Sunum Ders Saati Araştırma
Kaynaklar
Eğitimde Program Geliştirme Fatma Varış Ank. Üniversitesi.
Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme Özcan Demirel. PegemA.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi Ölçme Yöntemi
PY34 5 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 10 2 20
Araştırma 1 5 5
Sözel Anlatım 10 2 20
Ara Sınav 1 1 10 10
Ödev 1 1 1,5 1,5
Final 1 10 10
Sınıf İçi Etkinlik 1 10 10
Toplam İş Yükü 76,5
Dersin AKTS Kredisi 3,0