Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitim ve Kaynaştırma | MB403 | 7. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | uzaktan |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur KART |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur KART |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. Kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünyada ve Türkiye’de özel eğitim uygulamaları. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar. - Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. - Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir. - Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır. - Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar. - Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir. - Zeka geriliği, üstün zeka, öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, işitme engeli, görme engeli, ileri derecede ve çoklu yetersizlik bedensel engel gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar. - Özel gereksinimli çocukların hastalıklarının nedenleri hakkında bilgi verir.-Özel gereksinimli çocukların sınıflandırılmaları hakkında bilgi verir. -Özel gereksinimli çocukların yaygınlık oranlarına ilişkin bilgi verir.-Özel gereksinimli çocukların eğitimleri hakkında bilgi verir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma Uygulama |
2. Hafta | Kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri | Uygulama Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
3. Hafta | Üstün Zeka ve Özel Yetenekli Öğrenciler | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
4. Hafta | Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrenciler | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler |
5. Hafta | Öğrenme güçlükleri | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum |
6. Hafta | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite (DEHB) | Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Araştırma Sözel Anlatım Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
7. Hafta | Dil ve Konuşma Bozuklukları | Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
9. Hafta | İşitme yetersizlikleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
10. Hafta | Görme yetersizlikleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama |
11. Hafta | Beden ve sağlıkla ilgili yetersizlikler, çoklu yetersizlikler | Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Uygulama Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
12. Hafta | Otizm Spectrum Bozukluğu (OSB) | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler |
13. Hafta | Özel Eğitimde Değerlendirme-Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı | Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım |
14. Hafta | Final | Ders Saati |
Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (2012) Editör: Necate Baykoç, Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara. Farklı Gelişen Çocuklar (2003) Editör: Adnan Kulaksızoğlu, Epsilon Yayınevi, İstanbul. |
Milli Eğitim Bakanlığının hazırlamış olduğu rehber kitapçıklar |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 60 |
PY2 | 4 | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 60 |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY6 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 60 |
PY7 | 4 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY8 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY9 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Uygulama | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 79 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |