Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması I | MB401 | 7. Yarıyıl | 2 + 6 | 5,0 | 10,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ŞEN Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ Doç. Dr. Timuçin Buğra EDMAN |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı aday öğretmenlerin okul ortamında gözlemler yapmasını sağlamak, teori ve pratiği karşılaştırma imkanı vermek, öğretme ortamına eleştirel gözle bakmasını sağlamak, çeşitli uygulamalarla eğitim sistemine ve alana yönelik farkındalığı artırmaktır. |
Dersin İçeriği | Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrencinin ve öğretmenin gün boyunca okuldaki faaliyetlerini açıklar - Okulun işleyişini ve okulda uyulacak kuralları öğrenir ve uygular. - Sınıf ortamında gerçek uygulamaları gözlemler ve uygular. - Ders materyallerini değerlendirir, uyarlar ve uygular. - Sınıf yönetimi, güdüleme, dönüt verme yöntemlerini gözlemler ve kullanır |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Öğretmen eğitiminde okul deneyiminin yeri ve önemi | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
2. Hafta | Dönem planı, etkinliklerin tanıtımı ve yansıtma | Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
3. Hafta | Uygulama okulunda ilk gün | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Uygulama okulunda İngilizce bölümünü tanıma | Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
5. Hafta | Uygulama öğretmeni yıllık, ünite ve günlük planları inceleme | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
6. Hafta | Ders süresince kullanılan metod ve tekniklerin gözlemi | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
7. Hafta | Ders akışı gözlemi (zamanlama, planlama, demokratik öğrenme ortamı sağlama vb.) | Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Araştırma |
9. Hafta | Sınıf yönetimi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum |
10. Hafta | Uygulama öğretmeninin ders başında, ders sırasında ve sonunda kullandığı dilsel ve bedensel mesajların gözlemlenmesi | Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
11. Hafta | Uygulama öğretmeninin ikili ve grup aktivitelerini nasıl organize ettiğini gözlemleme | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma |
12. Hafta | Uygulama öğretmeninin hatalara nasıl müdahale ettiğini gözlemleme + Gözlem Raporu 2 | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum |
13. Hafta | Ders için kullanılan materyallerin (ders kitabı, fotokopi vb.) değerlendirme | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
14. Hafta | Gözlem ve değerlendirmeler | Görsel Sunum Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati |
Brown, H. D., & Lee, H. (1994). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy (Vol. 1, p. 994). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall Regents. Tanner, R. (1998). Tasks for Teacher Education: Course Book. Addison Wesley, Longman Limited Wajnryb, R. (1992). Classroom observation tasks: A resource book for language teachers and trainers. Cambridge University Press Parrott, M. (1993). Tasks for language teachers. Ernst Klett Sprachen. Watkins, P. (2005). Learning to teach English. Delta Publishing. England, Delta Publishing Richards, J. C., & Lockhart, C. (1994). Reflective teaching in second language classrooms. Cambridge University Press. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 60 |
PY2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 60 |
PY3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 60 |
PY4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 60 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY7 | 4 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 60 |
PY8 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 60 |
PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 13 | 6 | 78 |
Diğer Faaliyetler | 13 | 2 | 26 |
Uygulama | 14 | 6 | 84 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Sınıf İçi Etkinlik | 13 | 2 | 26 |
Toplam İş Yükü | 241 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10,0 |