Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yazma Becerileri 2 | İÖZ106 | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, İngilizce öğretmeni adaylarının yazma becerilerini ileri düzeyde geliştirmelerini ve akademik programlarında eleştirel düşünmelerini ve yazılı dili etkin kullanmalarını sağlamaktır. Deneme düzeyinde kompozisyon becerileri kazanırken, çeşitli retorik modlarda akademik metin üretmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Dilbilgisi incelemesi, hata analizi, gözden geçirme becerileri, dilbilgisi yapıları bilgisinin uygulanması, neden veya sonuç denemesi yazma, tartışma metni yazma, süreç analizi metni yazma, görüş bildiren metin yazma, bilgilendirici ve araştırma raporlarını analiz etme. İleri düzeyde dilbilgisi becerileri ve akademik sözcük bilgisi geliştirme etkinlikleri. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Akranları ile iş-birliği içinde çalışabilir. - Yazma işleminin adımlarını kullanır (ön yazma, anahat, taslak oluşturma, düzeltme, düzenleme) - Sebep ve sonuç, tartışma, süreç analizi ve görüş dahil olmak üzere çeşitli retorik modlarda kompozisyonlar yazar - Araştırma ve dokümantasyon dahil olmak üzere yazma sürecinde bilgisayar teknolojilerini kullanır - İçerik, organizasyon, kelime seçimi, dilbilgisi, imla ve noktalama işaretlerini iyileştirmek için yazılı metinleri gözden geçirir ve düzenler. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Dilbilgisi incelemesi, hata analizi, yorumlama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Uygulama |
2. Hafta | Gözden geçirme becerileri. Dilbilgisi yapıları bilgisinin uygulanması. | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Uygulama Ders Saati |
3. Hafta | Bir neden veya sonuç denemesi yazma: Belirli bir konunun nedenlerini veya etkilerini açıklama ve sunma | Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati Sözel Anlatım |
4. Hafta | Bir neden veya sonuç kompozisyonu yazma: Uygun bir neden veya sonuç organizasyon modeli uygulama | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
5. Hafta | Tartışma metni yazma: Net bir bakış açısı oluşturarak tez cümlesi oluşturmak | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma |
6. Hafta | Tartışma metni yazma: Tartışma metni için uygun bir yapı kullanma | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
7. Hafta | Süreç analizi metni yazma: Yöneltmeli ve bilgilendirici süreç analizi metni oluşturma | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
9. Hafta | Öz-değerlendirme, akran-değerlendirme çalışmaları. Sözcük bilgisi çalışmaları | Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
10. Hafta | Ara-sınav 2 | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Diğer Faaliyetler |
11. Hafta | Görüş bildiren metin yazma: Fikir vermek ve karşıt görüşü sunmak için kullanılabilecek faydalı ifadeler | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
12. Hafta | Görüş bildiren metin yazma: Konuyla ilgili bakış açıları sunmak ve nedenlerle ve / veya örneklerle desteklemek | Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
13. Hafta | Rapor yazma: Bilgilendirici raporlar | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Uygulama Sözel Anlatım |
14. Hafta | Final | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
Bailey, S. (2006). Academic Writing A Handbook for International Students. Routledge. Evans, V. (1998). Successful writing: proficiency. Express Publishing. Meyers, A. (2005). Gateways to Academic Writing: Effective Sentences, Paragraphs, and Essay. Newyork: Pearson Education, Inc. Smalley, R. L., Ruetten, M. K. & Kozyrev, J. R. (2000). Refining Composition Skills. (5th Ed.). Heinle & Heinle Publishers, Boston |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 60 |
PY2 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 | 60 |
PY3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 5 | 60 |
PY4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY6 | 4 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 60 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY8 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 60 |
PY9 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 5 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Araştırma | 4 | 3 | 12 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 79 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |